Jaarverslag 2020 online

0

2020 was het jaar van de pandemie die herinneringen terugbracht naar de begintijd van hiv en aids. Door de beperkende coronamaatregelen lag een deel van onze activiteiten stil. Andere activiteiten en projecten werden in aangepaste vorm uitgevoerd.

Zo verscheen ons magazine ook dit jaar weer vier keer, al werd de oplage minder omdat de distributie gedeeltelijk kon doorgaan. Veel locaties waren gesloten en andere locaties zoals ziekenhuizen namen veel minder exemplaren af.

Ook de uitvoer van RESET, de workshopreeks om te leren omgaan met (zelf)stigma, werd uitgesteld. In 2020 ontwikkelden we de website, flyers en trainingsmateriaal en we hopen vanaf september de workshop uit te kunnen voeren.

In 2020 begonnen we met het ontwikkelen van de plannen voor een expositie rond 40 jaar community-initiatieven rond hiv en aids. We gingen hiervoor een samenwerking aan met Mainline, PIC, Black Queer Archives, IHLIA, Transunited en de Hiv Vereniging. De expositie, met een centrale plek voor de vele verhalen van de mensen achter deze initiatieven, staat gepland voor eind mei 2021.

We namen afscheid van Oscar Hammerstein, en verwelkomden Marieke Been en Marjolein Annegarn in ons bestuur.

Je leest meer over onze activiteiten in 2020 in ons jaarverslag. Tenslotte, een grote dank aan een ieder die ons bleef steunen en er (in)direct voor zorgde dat veel van onze projecten wel door kan gaan, ondanks corona.